Op de dinsdagavond kan ieder seniorlid van 20:10 tot en met 22:10 uur vrij spelen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een labelsysteem op een indeelbord.
INDEELBORD
Op het bord staan horizontaal de negen badmintonvelden van de sporthal. Verticaal staat een tijdsindeling met zeven speelperioden. Elk periode duurt 20 minuten. De tweede speelronde op baan 1-3 begint om 20:30 uur; de tweede speelronde op baan 4-6 start om 20:35 uur; de tweede speelronde op baan 7-9 begint om 20:40 uur. Zo voorkomen we dat alle banen steeds tegelijk klaar zijn en het dus heel druk is bij het labelbord.
Elk seniorlid heeft een eigen label met zijn/haar naam en een foto. Voor dames een rood gekleurd label, voor heren een blauw gekleurd label. Op ieder veld kunnen per tijdsvak vier labels worden opgehangen. Heb je (nog) geen label? Mail dan een (digitale) pasfoto naar secretaris@bcijsselstad.nl.
ZAALINDELING
De nummering van de banen in sporthal De Kroon is als volgt:
Tribunes | Kantine | |
Baan 7 | Baan 4 | Baan 1 |
Baan 8 | Baan 5 | Baan 2 |
Baan 9 | Baan 6 | Baan 3 |
Labelbord | Opbergruimte + Kasten |
BORDINDELERS
Elke eerste dinsdag van de maand wordt er gedurende 3 ronden (van 20:20u tot 21:20u) door 2 leden centraal ingedeeld op alle banen. Dan zijn de tijdsschema’s van alle banen gelijk. In de overige weken is er vrij spelen volgens het bordsysteem op alle banen. Dan is het de bedoeling dat iedereen zelf zijn/haar label ophangt.
Ieder lid ouder dan 18 jaar en die competitie speelt, wordt door het bestuur ingedeeld om maximaal eenmaal per seizoen de bordindeling op dinsdagavond te verzorgen. Mocht je verhinderd zijn, regel dan zelf een vervanger of ruil met iemand!
Zie agenda
OPRUIMEN ZAAL
Op alle speeldagen in sporthal De Kroon moeten de leden van B.C. IJsselstad zelf de zaal opruimen na gebruik! Denk hierbij aan de volgende dingen:
– ‘Veren’ spelers vegen na afloop de vloer met de brede vloerveger. De veertjes en het overig vuil daarna in de afvalbak;
– De zes grote palen moeten op de daarvoor bestemde wagen geplaatst worden. De wagen moet vervolgens in de bergruimte worden gereden;
– De netten moeten worden opgerold op de ‘slangenwagen’ en opgeborgen in de bergruimte;
– Gebruikte banken, stoelen, tafels en krukjes moeten in de bergruimte opgeborgen worden;
– Alle plastic shuttles dienen in de daarvoor bestemde kist opgeruimd te worden. Zorg dat de shuttles in de kokers zitten en zet de kokers staand in de kist. Kapotte shuttles gooi je weg. De kist, het mededelingenbord en eventuele telmappen moeten in de kast van B.C. IJsselstad worden opgeborgen (rechter opbergruimte, kast rechts achterin). De hangsloten van beiden kasten moeten worden dicht geklikt en de eventueel nog aanwezige sleutels aan de bar afgegeven.
Denk niet als je weggaat: dat ruimt iemand anders wel op. Als regel geldt, dat je alle spullen op en rondom de banen opruimt als je de laatste gebruiker bent.